vertrek! dagen Kandy - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Esther Bilderbeek - WaarBenJij.nu vertrek! dagen Kandy - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Esther Bilderbeek - WaarBenJij.nu

vertrek! dagen Kandy

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Augustus 2014 | Sri Lanka, Colombo

Een verre reis, een lange tijd, wat moet er allemaal mee? Inpakken was nog een hele opgave. Met een bagage weegschaal kwam ik op veel te veel kilo's uit. Ik heb mijn halve tas thuisgelaten, helaas.
Dag voor vertrek, tassen stonden klaar en kamer was bijna helemaal schoon. Laura belde met de mededeling dat het inchecken niet ging omdat alle stoelen al vergeven waren. Kleine paniek in de tent, maar we zouden een uur eerder vertrekken zodat we een grote kans hadden op een stoel. Eenmaal bij het inchecken bleek mijn tas minder dan de helft van het toegestane gewicht te zijn, een goede les, maar ik vond het echt niet leuk!
Een paar traantjes bij het afscheid, maar het viel me alles mee, daar gaan we dan! de douane door en uiteindelijk het vliegtuig in. Hier bleken we genoeg ruimte te hebben en zo hadden wij 4 stoelen voor 2! :)
In Abu Dahbi was onze overstap, maar door wat vertraging hebben we echt de longen uit ons lijf gerend om vervolgens nog een half uur te wachten voordat we gingen.
4:15 lokale tijd was de aankomsttijd in Colombo, daar waren we dan aan de andere kant van de wereld, zo anders, zo ver weg, het avontuur begon daar!
Zo snel mogelijk naar Kandy dat was het plan, in de bus naar Colombo kwam er een man bij ons zitten die ons wel mee naar Kandy wilde nemen.
Makkelijk iemand die de taal spreekt en ons een beetje wegwijs kan maken in de chaos van het verkeer hier. Deze man bleek niet zo aardig te zijn als wij dachten... We zijn genaaid waar we bij stonden, €35 minder is te overzien.
We waren er eigenlijk helemaal klaar mee op dat moment! vochten tegen onze slaap in de verdere trein rit. verschrikkelijk het was weer lang geleden dat ik me zo moe had gevoeld.
In Kandy zijn we direct naar het hotel gegaan, wat een homestay bleek te zijn, lieve mensen en een goede kamer. Na een hazeslaapje van 15:30 tot 20:00 zijn we nog de stad in gegaan waar het grootste festival van Sri Lanka bezig was. Dit is een offer feest waarbij de tand van Boeddha een ronde door de stad maakt. Hier is een hele parade omheen, met versierde olifanten en traditionele danser. Prachtig om te zien! ( zie foto's)
De jetlag was behoorlijk aanwezig dus na wat spelen, kletsen, plafond staren en een paracetamol is het gelukt om te gaan slapen.
Nu we nog even toerist waren, hebben we een tour gemaakt die toerisme ten top is. Een alles in 1 tour: Botanische tuinen, thee plantage, thee fabriek, kruidentuin en olifanten safari.
We hadden alleen niet echt de goede dag uitgekozen. Het heeft nagenoeg de hele dag geregend. Maar dit mocht de pret niet drukken.
Botanische tuinen:
Dit was een prachtig aangelegd park met bomen en planten uit alle windrichtingen, hele bamboobossen en palmboomlanen. verwonderd keken we rond en zagen we merkwaardige dieren vliegen. Het was een een grote vleermuis met een eekhoornslichaam en ze leven overdag...?
Dit blijken fruitvleermuizen te zijn en ze hangen echt massaal op hun kop in de boom, maar gelukkig bleef het niet alleen bij deze dieren, maar hebben we ook aapjes mogen zien in het wild.
Theeplantage:
Een vrouw nam ons mee de heuvel op de thee planten in. Onze tourguide wit ons te vertellen dat het totaal 10 hectare was. We mochten zelf ook mee plukken en voor de foto moesten we doen alsof we een mand op onze rug hadden en bij het achterover gooien van de theebladeren riepen we 'basket' haha.
Theefabriek:
We kregen een rondleiding door de hele fabriek waarbij het begint bij het plukken, dan drogen, malen, de blaadjes scheiden van de steeltjes, dit wordt meerdere keren herhaald tot het puur thee is wat verkocht kan worden. Dit gehele proces duurt maar 24 uur.
Kruidentuin:
We kregen een rondleiding door een prachtige tuin met allerlei planen en bomen. De gids wist ons per boom/plant te vertellen waar welke medische werking het had en voor welke aandoeningen het gebruikt werd.
We hebben ook een aantal middeltje gekocht in de hoop dat het werkt ;) dat moeten we nog zien....
Olifantensafari:
Dit was echt fantastisch! Je kan een tijd kiezen en of je met of zonder douche wil. Laura en ik gingen samen op een olifant, wat een gigantisch beest is dat! je krijgt een zak banaantjes mee en dat weet ook de olifant maar al te goed. Bij rivier was het dan zover daar kon de olifant wat drinken.... Wij hadden natuurlijk ook voor de douche gekozen, dit was een hele goede douche. We waren doorweekt toen we eruit kwamen, heerlijk!
De toeristische tour zat er al weer op, bij het hotel schone kleren aangedaan en we waren kaar voor het eten.
Ja het eten is voor mij best een uitdaging hier, ik vind het al snel scherp en na een ontbijt met rijst en al twee keer avondeten rijst of noodles, ben ik er eigenlijk al een beetje klaar mee... Dit komt misschien van zelf nog wel goed, al ben ik vooral gesteld op wat variatie in de keuken!

Ach dit was hem dan, mijn eerste verhaaltje (hahah) ik zal het wellicht de volgende keer korter houden ;)

Ciao for now!


  • 15 Augustus 2014 - 17:03

    Franske:

    Hey schat,

    Leuk om je hele verslag te lezen. Je hebt het me net ook met skypen verteld, dus nu ben ik weer helemaal
    op de hoogte. Zo'n vent waar jullie ingetrapt zijn is dus precies wat ik bedoelde...Dat weet je toch zo langzamerhand wel dat mensen zich aardig voordoen, zeker als je net aankomt en nog van niks weet.
    Dat soort kerels leven daarvan, meiden die niet aankomen en moe zijn en graag geholpen willen worden.
    NIET DOEN DUS!!! Voor de volgende keer.
    Ik hoop dat jullie stage toch een beetje leuk wordt, maar je leek nog niet al te enthousiast. En alles wat je
    hier gewend bent zal daar wel ontbreken of je moet je aanpassen.
    Het wordt zo wie zo een verrijkende ervaring omdat je je moet verplaatsen in het leven van mensen voor wie dit dagelijkse kost is. OK tot de volgende skype!

    Dikke kus
    Je mama

  • 15 Augustus 2014 - 20:29

    Eva:

    Hee lieb, super leuk verhaaltje. Al heel wat meegemaakt zo te lezen! Spreek je snel :) XX

  • 15 Augustus 2014 - 22:04

    Toon:

    Ha lieve Esther,
    Wat een schrijftalent ben jij! Heel leuk om te lezen, mooi verhaal met al die (eerste) ervaringen. Ja, jammer van dat "er in gestonken bent" met die kerel. Toch wel erg goed dat je even "de toerist" bent gaan spelen met die tour; nou weet je meteen waar je zo ongeveer terecht bent gekomen; het "ijs"(?!) is gebroken en nu maar zien of de stage lekker loopt. Alle succes en plezier! Ik hoop dat je snel weer zo'n (of ander!) bericht schrijft, nogmaals: leuk om te lezen!
    liefs en groetjes papa

  • 15 Augustus 2014 - 23:49

    Ingrid:

    Ha Esje, leuk hoor, je toeristisch verslag. Heb het met plezier gelezen. En ja, wijze lessen zijn vaak -te!- duur. Ben benieuwd naar de rest van je verhalen over de 'lieve boefjes' en je stage-ervaringen.
    succes ermee, groeten aan Laura en een dikke knuffel.
    Ingrid

  • 15 Augustus 2014 - 23:53

    Lucas:

    Haha, te weinig bagage mee?! Had je toch dat derde paar slippers mee kunnen nemen:P. Leuk verhaaltje Esther, ben erg benieuwd naar het settelen daar, de eerste stageweken en de omgeving waarin je de komende maanden gaat bivakkeren. Laten we snel ff skypen, ik wil meer verhalen van je horen. Dikke kus

  • 16 Augustus 2014 - 22:18

    T.Anny.:

    Hallo Esther,
    Wat leuk om jouw verhaaltje te lezen hier op mijn computer met jouw reiservaringen .Heel intressant hoor Esther Wij hopen dat je een leuke tijd daar hebt en dat je veel nieuwe ervaring opdoet maar dat kan niet andes he. Veel groetjes en liefs van O.Piet en T.Anny.

  • 17 Augustus 2014 - 02:52

    Marjanne:

    Wat leuk om je verhaal te lezen!! En meteen mooie fotos! Natuurlijk ook meteen veel herkenbare dingen. Heeeeeel veeeeel plezier op je stage. En ik kijk er naar uit wanneer jullie hier naar toe komen. Misschien ga ik nog een paar dagen naar sumatra. Ik ga deze week boeken. Laat je even weten wanneer ergens je naar Bali komt? Gezellig.
    Liefs marjanne

  • 17 Augustus 2014 - 02:52

    Marjanne:

    Wat leuk om je verhaal te lezen!! En meteen mooie fotos! Natuurlijk ook meteen veel herkenbare dingen. Heeeeeel veeeeel plezier op je stage. En ik kijk er naar uit wanneer jullie hier naar toe komen. Misschien ga ik nog een paar dagen naar sumatra. Ik ga deze week boeken. Laat je even weten wanneer ergens je naar Bali komt? Gezellig.
    Liefs marjanne

  • 17 Augustus 2014 - 02:54

    Marjanne:

    Nog een berichtje. Naar aanleiding van je berichtje en mijn reactie wilde ik de fotos gaan bekijken.. Maar ik krijg ze niet geopend. Is dan alleen bij mij zo?

  • 17 Augustus 2014 - 12:48

    Esther Van Bilderbeek:

    Hoi,
    De foto's waren nog niet geupload ;) nu staan ze er op. hihi
    Er volgen er snel meer!

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 987
Totaal aantal bezoekers 2340

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Sri Lanka + bestemming onbekend

Landen bezocht: